Cena strony internetowej zależy od wielu czynników. Najprostsze strony można dostać już od 800 zł.
Często dostaję pytanie „Ile kosztuje strona internetowa?”, i po odpowiedzi „Cena zależy od wielu czynników”, kontakt się urywa.
Proszę wyobrazić sobie sytuację, przychodzimy do salonu samochodowego i pytamy ile kosztuje samochód? Jaką odpowiedź otrzymamy? Taką samą, „To zależy”.
Przede wszystkim strona może posiadać system zarządzania treścią, tzw. CMS, ale nie musi. Zdarzają się klienci którzy go nie potrzebują, albo mają powód żeby go nie mieć. Czasem jest to z góry narzucony wymóg, który jak najbardziej ma swoje uzasadnienie.
Z reguły jednak system zarządzania treścią jest już takim standardem, że jest pomijany w początkowych pytaniach i traktowany jako oczywistość. Tutaj nasuwa się już kolejne pytanie, czy strona będzie oparta o Page Buildera czy zakodowana. To pytanie jest bardzo ważne, ponieważ tutaj decydują się główne koszty strony internetowej. Jeżeli wybierzemy stronę opartą na Page Builderze, zostajemy w przedziałach stron niskobudżetowych, szybkich w realizacji ale też mało wydajnych. I tutaj koszty oszacowałbym w przedziale od 800 do 2500zł.
Strony kodowane są znacznie droższe, ponieważ do ich wykonania nie użyjemy już gotowych narzędzi klikalnych i potrzebna będzie wiedza programistyczna zarówno z zakresu front-endu jak i back-endu. Koszt takiej strony jest od 2 do 3 razy większy niż strony wyklikanej.
Innym czynnikiem wpływającym na cenę strony internetowej są funkcjonalności jakie będzie posiadać. Zarówno dla strony wyklikanej jak i zakodowanej takie koszty trzeba doliczyć do jej podstawowej ceny. Dla porównania możemy wziąć zwykłą stronę z kilkoma podstronami, będącą, jako całość, stroną informacyjną, tylko z formularzem kontaktowym oraz np. firmową stronę z kilkoma zakładkami, informacyjną, z formularzem kontaktowym i dodatkową funkcjonalnością jak kalendarz rezerwacji połączony z kalendarzem Google. Nie muszę chyba wyjaśniać, która będzie droższa :-).
Dodaj komentarz